Problematika organizovania verejných športových podujatí z pohľadu prokuratúry Slovenskej republiky
Predmetom príspevku je analýza problematiky organizovania verejných športových podujatí, ktorej súčasťou je aj veľmi aktuálna téma diváckeho násilia, z pohľadu prokuratúry Slovenskej republiky, považujeme za potrebné poukázať na ústavné poslanie a pôsobnosť prokuratúry vykonávanú prokurátormi, ktoré vytvárajú ústavný a zákonný rámec pre aktívnu participáciu prokuratúry a prokurátorov na riešení predmetnej problematiky.
NÁSILIE A NEVIAZANOSŤ DIVÁKOV V PRÁVNYCH A SOCIÁLNYCH PODMIENKACH SLOVENSKEJ REPUBLIKYMagOff
Práca Prokuratúry SR v roku 2011 v číslach
V roku 2011 prokurátori v trestnej oblasti vybavili spolu 199 981 vecí.
Priemerný počet podaných obžalôb za sledované obdobie na prokurátora je 39.
V netrestnej oblasti vybavili prokurátori celkom 18 389 vecí.
Siedmi prokurátori medzinárodného odboru Generálnej prokuratúry Slovenskej republiky realizovali spolu 1 984 trestných vecí, to je približne 283 vecí na jedného prokurátora.
Organizačný a kontrolný odbor podal 11 dovolaní, vybavil 135 podnetov na zrušenie právoplatných rozhodnutí v prípravnom konaní, 78 žalôb, v ktorých prokurátori podávali vyjadrenia súdom a zastupovali prokuratúru v konaní pred súdom, vybavil 103 podnetov vo veci žiadostí o náhradu škody, vybavili 256 žiadostí o sprístupnenie informácie, 304 podnetov na preskúmanie postupu prokurátorov, 364 trestných oznámení na sudcov a prokurátorov.
Register trestov vybavil 825 493 žiadostí.
VIII. ročník Turnaja právnických povolaní o putovný pohár Milana Hanzela (20.11.2016) - základné informácie o podujatí
Smernica Európskeho parlamentu a Rady 2009/18/ES z 23.04.2009, ktorou sa ustanovujú základné zásady upravujúce vyšetrovanie nehôd v námornej doprave
Slovenská republika (rovnako ako ostatné členské štáty EÚ) je povinná do 17.06.2011 transponovať (viď článok 25 odsek 1 smernice) Smernicu Európskeho parlamentu a Rady 2009/18/ES z 23.04.2009, ktorou sa ustanovujú základné zásady upravujúce vyšetrovanie nehôd v sektore námornej dopravy a ktorou sa mení a dopĺňa smernica Rady 1999/35/ES a smernica Európskeho parlamentu a Rady 2002/59/ES.
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR predložilo do legislatívneho/pripomienkového konania návrh nariadenia vlády SR o vyšetrovaní námorných nehôd a námorných mimoriadnych udalostí.
MEDZINÁRODNÝ DOHOVOR o potláčaní financovania terorizmu (New York, 9.12.1999)
Znenie medzinárodného dohovoru (OSN) publikovaného pod číslom 593/2002 Z.z. redakčne spracovaného na stránke portálu UčPS.
Sukcesívne založenie akciovej spoločnosti (Diplomová práca)
Diplomová práca sa zaoberá analýzou sukcesívneho založenia akciovej spoločnosti a priblížením úkonov spojených s týmto spôsobom založenia. Obsahom práce je aj definícia cenných papierov vydávaných akciovou spoločnosťou, charakteristika práv a povinností vyplývajúcich z upísania akcií spolu so zápisom vzniknutej spoločnosti do obchodného registra.
TRESTNÝ ZÁKON v znení zákona č. 224/2010 Z.z. - slovenský a anglický text zákona
Nový Trestný zákon SR v znení zákona č. 224/2010 Z.z so zobrazením slovenskej a anglickej verzie vedľa seba vo dvoch stĺpcoch.
Športový klub plať - krátke pojednanie o tom, ako nám „novácia“ ničí šport
V predkladanom príspevku sa autor venuje inštitútu novácie v športovom práve. Jej výskyt v zmluvných vzťahoch medzi športovým klubom a profesionálnym športovcom spôsobuje už na prvý pohľad nemalé právne problémy. Pravidelné nevyplácanie mesačnej odmeny za výkon športovej činnosti športovým klubom športovcovi sa na základe jej existencie môže stávať bežným pravidlom, voči ktorému sa hráči nemôžu brániť. Dá sa opísaná situácia riešiť a dokázal by ju odstrániť národný športový zväz? Tri návrhy, ktoré autor predkladá by mohli byť impulzom k začatiu dišputy o možnostiach a potrebách riešenia opisovaného faktického stavu.
Zákon č. 1/1993 Z.z. o Zbierke zákonov Slovenskej republiky (úplné znenie účinné k 1.10.2011)
Model korporátnej kultúry ako perspektívny model riešenia trestnoprávnej zodpovednosti právnických osôb
Cieľom tohto príspevku je opätovné podnietenie diskusie o inštitúte trestnoprávnej zodpovednosti právnických osôb, nakoľko jeho súčasná právna úprava je veľkou časťou právnej obce vnímaná ako nevyhovujúca. Pritom súčasný stav v spoločnosti svedčí o tom, že precízna úprava tohto inštitútu je viac ako potrebná.